Labels

septembrie 06, 2012

Manelele ... chiar asa de detestate pe cat se pare la prima vedere?

Bine v-am regasit ! As vrea sa spun de la inceput atat ca nu ma consider anti-manele, cat si ca acest articol, desi este despre manele, nu e creat sa le promoveze ! Acest articol e creat doar sa critice persoanele care zic ca nu asculta manele, adevarul fiind cu totul altul.
Minoritatea ce traieste alaturi de noi, romanii, si anume comunitatea de tigani, canta manele de foarte multi ani incoace si acest lucru e stiut cam de toti cei din tara. Acest gen de muzica este contestat de foarte multa lume din tara, dar ascultat de extrem de multi dintre compatrioti.
Mai nou, acest gen de muzica se asculta foarte bine si afara, chiar daca unii dintre straini nu inteleg ce le canta, miauna, miorlaie, lalaie (sa citez un bun prieten) sau latra tiganii in versurile lor. In ciuda acestui fapt, ei (manelistii) sunt invitati la botezuri, nunti, revelioane si tot felul de evenimente. Cam asa stau lucrurile prin strainatate. La noi in tara insa, lucrurile nu stau chiar asa, cel putin la prima vedere. Foarte multi contestatari se declara scarbiti, oribilati, dar mai ales jigniti, atat de genul de muzica in sine, cat si de cei ce le canta, tinand cont de tot ce au facut tiganii pe-afara, inainte sa fie cunoscuti si recunoscuti in calitate de manelisti ... Si poate pe buna dreptate ar fi toata treaba asta daca stai bine sa te gandesti. Un singur lucru ma dezgusta insa. Majoritatea contestatarilor asculta, chiar daca sub birou, sa nu ii vada nimeni, manele, atat despre dragoste, cat si despre bani sau putere. PREFACUTILOR ! Cand ii auzi pe unii cica ... “cum dracu’ sa asculti manelele incultilor astora?”. Ah! Ce era sa-i cred daca nu-i vedeam dansand si ascultand manele la diverse petreceri ... am cunostinte care mi-au marturisit ca, desi sunt impotriva manelelor, chiar ei au cerut sa se auda in difuzoare melodii de-ale lui Guta Nicolae, Salam Florin sau mai stiu eu ... Intrebarea legitima vine de la sine. La ce mama naibii zici ca esti anti-manele daca singur, cu gurita ta, recunosti ca asculti manele ?! :|.
La petreceri insa, manelele se asculta “fara numar” si “pe sistem turbat”, de catre majoritatea covarsitoare a celor prezenti. Adevarul e, dragi cititori, ca manelele merg “ca unse” la majoritatea petrecerilor care se respecta. Desi am implinit de curand varsta majoratului, am fost la destule petreceri si pot sa zic ca la absolut toate s-a ascultat si s-a dansat pe manele. Nu pot sa zic ca m-am dus sa schimb melodia, pentru ca nu a fost asa. Multi sunt de parere ca o petrecere fara o manea, macar de samanta, nu e petrecere ! Pot sa zic ca sunt de aceeasi parere. Cunosc insa extrem de multe persoane care chiar nu suporta genul de muzica. Repet! Foarte putini la numar.
Cu toate astea, opinia mea este ca vor mai fi prefacuti ca cei insinuati mai sus, care, desi se declara anti-manele, se vor rupe dansand pe manele si vor rupe membranele la boxe, in timp ce le vor asculta. Mesajul meu pentru astfel de persoane e unul simplu: sunteti PENIBILI !

18 comentarii:

  1. Chiar ca sunt penibili:| Eu sunt cam la fel ca tine...adica nu ascult numai manele, dar ascult! La o petrecere eu nu pot sa ma simt bine numai pe un gen de muzica...nu pot sa ascult o noapte intreaga numai hip-hop sau rock sau mai stiu eu ce...vreau sa ascult de toate:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exista 2 categorii de muzica : aia care iti place si aia care nu iti place :D

      Ștergere
    2. asta e omu' care-mi place mie! :x

      Ștergere
  2. In primul rand introducerea e aiurea. Ca si cum ai tine un cacat in mana si ai spune: eu nu tin un cacat in mana, nu stiu ce e asta si cum a ajuns in mana mea dar sigur nu e al meu.

    In ceea ce priveste analiza ta, discutabil. Exista doua tipuri de oameni care se incadreaza in tiparul tau:

    1. Oamenii normali, cu viata sociala normala si cu o ocupatie. De obicei au chestii mult mai importante de facut decat sa asculte muzica si nici nu au prieteni care sa ii cheme la majorate unde se bea bere la PET si se danseaza din buric pe manelele de pe stick-ul infipt in DVD.

    2. Oamenii care se compara cu prosti ca sa para mai destepti. Ei cred ca daca ii vad altii cat de tare urasc manelele acest lucru ii face intelectuali. Ei au multi prieteni care ii cheama la majorate si ei se duc. Pentru ca se simt bagati in seama si ei cu asta se hranesc.

    Mai sunt si oamenii care asculta manele dar ei nu au evoluat suficient cat sa stie ca mai exista si altfel de muzica deci nu are niciun rost sa coboram la nivelul lor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bai nene ... eu cred ca n-ai inteles nimic. Probabil esti frustrat de vreo intamplare nefericita te-a ta in care te-ai trezit cu 2 cacati in mana si nu stiai pe care sa-l mananci primul, iar acum vii sa-ti arati frustrarile aici. Eu zic sa citesti textul de 100 ori daca e nevoie, apoi sa vii sa postezi ceva ce are legatura cu ce scriu eu sau colegul meu ;)

      Ștergere
  3. Aaa, scuza-ma, eu nu am citit decat introducerea apoi mi-a fost destul de clar ca urmeaza un text foarte prost, fara vre-o revelatie, vre-o idee noua care sa-mi schimbe ideea generala despre manele si oamenii care le asculta. Daca tu imi spui ca exista aceasta idee acolo poate imi fac timp si renunt la consecvenata sa-ti citesc textul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. intai invata sa scrii corect gramatical, ba asta :)). apoi mai vorbim ... :)

      Ștergere
    2. esti doar un labagiu obosit, care comenteaza pe blog din lipsa de ocupatie. restul cuvintelor sunt de prisos

      Ștergere
  4. Pe un „blog pentru toți” am considerat ca e ok sa-mi spun si eu o parere si sa avem un dialog civilizat. Tu nu poti sa accepti alte interpretari ale ideilor tale superficiale si asta nu e problema mea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bai asta ... o fi un blog pentru toti, dar e un blog in cadrul caruia se poarta un dialog civilizat. cand vii si imi vorbesti de cacati in palma, ca sa nu mai punem la socoteala si faptul ca nu scrii corect gramatical, nu poti avea pretentia de la mine sa te consider altceva decat un gunoi. poti sa-ti spui cate pareri vrei atata timp cat nu folosesti un limbaj vulgar si atata timp cat nu jignesti autorul articolului.

      Ștergere
  5. Da, am vazut ca esti foarte „civilizat”. Se pare că nu ai inteles comparatia mea, sau nu esti suficient de inteligent cat sa privesti dincolo de greseli de tipar/gramatica si argou. Imi pare rau ca te-am jignit facand greseli de gramatica pe blogul tau perfect si ti-am stricat karma cu cacatul meu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. comparatia ta am inteles-o, dar nu are ce cauta in contextul postului meu. asta am vrut sa te fac sa intelegi. iar cu parerile de rau ironice, scuteste-ma. mi-e sila !

      Ștergere
  6. Si contextul care era? „Știti, aici nu fac reclama la manele, doar le bag pe gat exhaustiv ipocritilor care nu recunosc afectiunea fata de manele” Asta e contextul? De ce sa scrii asta in introducere, ti-a fost teama ca nu o sa se prinda cititorul ce-ai vrut sa faci in text?

    RăspundețiȘtergere
  7. am facut o precizare la inceput pentru cine are de gand sa citeasca in continuare. nu are rost sa explic, nu cred ca te duce capul sa pricepi. legat de continutul postulului, cat si de mesajul pe care-l lasa in urma, iarasi nu are rost sa explic, din acelasi motiv, prezentat mai sus. eu cred ca discutia asta e inutila ...

    RăspundețiȘtergere
  8. Ma oboseste logica ta bolnava. Nu inteleg nimic din ce vrei sa zici. Nu faci decat sa ma judeci si sa ma faci sa ma simt prost si nu ma simt, nu-ti iese. Pacat, ca ai un blog misto. Ma duc sa fac o laba. DND!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru aprecieri ! Nu am incercat sa te atac, ci doar sa ma apar. E dreptul meu sa fac asta, cand cineva vine si-mi spune ca e ca si cum as avea 2 rahati in mana. Daca totusi te-ai simtit jignit, iti spun ca-mi pare rau. Nu acesta a fost scopul meu. Critica mea adusa comentariilor tale a fost menita sa te faca sa intelegi ca nu-s de acord cu ele din anumite puncte de vedere. Adevarul e ca sunt greu de inteles uneori. Nu-ti pot cere sa ma intelegi fara sa ma cunosti. Inca o data iti multumesc pentru aprecieri si te mai astept sa-ti exprimi parerea, in termeni non-vulgari si care nu lasa loc de interpretari ! :d

      Ștergere
  9. Am vazut ca nu ai vrut sa ma ataci, bine, ai derapat putin cand ai spus fara sa ma cunosti ca-s labagiu obosit care o freaca la rece pe net, da nu se pune. Si ma tot uit inapoi si incerc sa-mi dau seama care sunt punctele de vedere din perspectiva carora comentariile mele sunt inadecvate subiectului. Lumineaza-ma, ca sa plec impacat de pe blogul tau si sa vreau sa revin. Asta daca nu ai altceva mai bun de facut...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am spus ca ale tale comentarii sunt inadecvate, ci doar ca nu sunt de acord cu felul in care au fost ele expuse, referindu-ma la modalitatea in care ele au fost redactate. Mi-e greu sa exprim in cuvinte punctele de vedere ce m-au determinat sa cred asta din varia motive. Nu e nici locul cel mai potrivit si nici in scris nu ma pot exprima astfel incat sa fiu clar si fara interpretare. In orice caz, nu mi-o lua in nume de rau. Pur si simplu am expus un punct de vedere pe seama comentariilor, in speranta ca vei vedea ca unele lucruri sunt un pic deplasate, cum ar fi comparatia ta din introducere. Legat de prejudecati, poate ca m-am grabit, motiv pentru care imi cer scuze.

      Ștergere